tirsdag 15. september 2009

Snøkrystaller, snø som faller...

Her er et lite søtt julekort i sukkertøyfarger. Jeg har brukt de nye papirene til My Mind´s Eye
og stempelet er fra Ladybug. I tillegg har jeg brukt Ghost, bånd, brad og glitterlim. Motivet er malt med reinkere.
Ellers er det en melankolsk stemning over meg i dag. Patrick Swayze døde i natt og han var en av de skuespillerne som ga meg gode og viktige opplevelser i ungdommen. Han var en av gutta som spilte i den tøffe og rørende ungdomsfilmen "The Outsiders" som gjorde dypt inntrykk på meg, tror det var i 1981/82. Det var første gang vi våget oss på den gang litt lugubre kinoen, Eldorado, og så denne filmen som jeg hadde ventet på. Jeg hadde lest boka og var veldig betatt.
Den andre store filmen var for meg "Dirty dancing". Jeg danset selv og elsket musikk og dansefilmer. Jeg så den i hvert fall 4 ganger på kino og senere har jeg sett den utallige ganger på TV. Jeg har den selvfølgelig på DVD og jeg er fortsatt veldig glad i den. Den er som et godt fortalt eventyr som unger kan høre igjen og igjen. I morges spilte de "She´s like the wind" på radio´n og jeg satte på full guffe og lurte på hvordan han klarte kampen mot kreften, så fortalte de at han var død. Rar følelse med alle disse ungdomsheltene som dør for tiden. Tror jeg skal lage en scrappeside om dette...

1 kommentar:

  1. Herlig julekort!! Det er rart med disse ungdomsheltene, man vokser jo opp sammen med dem.. Rart at han er borte..

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails